dijous, 14 de juny del 2018

La Salamandra del Montseny

Bé, jo n'hi dic Salamandra del Montseny, però el seu nom oficial és Salamandra comuna (Salamandra salamandra). És un amfibi urodel que pertany a la família dels salamàndrids.
N'hi ha a molts altres llocs de la nostra geografia i les poblacions s'estenén pel centre i sud d'Europa.
Amb la seva pell tant característica, negre lluent amb les peculiars taques grogues, en forma de "llaç groc" ja, ja, jaaaa... és broma, ja m'agradaria ja! seria la bomba... en fi, que m'en vaig per les "branques" i en mig d'un entorn magnífic, on la pluja hi era present i ens anava remullant constantment vaig poder fels-hi un mini reportatge i del qual us n'he triat 3 fotografies que us ensenyo a continuació.

No sempre es deixen veure però si vas a les hores adequades, generalment son nocturnes i amb les condicions climàtiques adients hi ha forces números de trobar-ne, son amants de la pluja i els rierols, en zones ombrívoles, fresques i humides i generalment solitàries, i com que els humans acostumem a destruir el seu hàbitat, doncs han passat a ser una més de les espècies protegides del planeta.

àpali! a veure si us agraden!
Una abraçada!

Fran









Nikon D750; Nikkor 105 VR 2,8
ISO 800; f/4,0; 1/10seg
càmara a terra, disparador










Nikon D750; Nikkor 17-35 a 17mm
ISO 64; f/9,0; 1,6seg
Càmara a terra i disparador








Nikon D750; Nikkor 105 VR 2,8
ISO 100; f/3,2; 1/1/25seg
tripode i disparador






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

COMENTARIS

Altres treballs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...